diumenge, 29 de novembre del 2015

Què farem al projecte gran del 2016?


Com ja sabeu el nostre cor cada primavera en els últims anys hem realitzats grans produccions en col·laboració d’orquestra i altres cors. El dissabte vam realitzar el primer assaig de la producció que culminarà als concerts del maig del 2016. Ho vam fer juntament amb els altres cors que ens acompanyaran: repeteixen com en els últims projectes el cor de la UAB, sota la direcció del gran Poire Vallvé; i s’estrenen amb tots nosaltres el cor Trobada dirigit pel nostre estimat director Ahmet Süleyman Bilgin. Esperem que gaudeixin d’aquest projecte tan emocionant! 

Aquest primer assaig va tenir lloc a l’auditori de la UAB, on vam tenir un primerenc contacte amb una de les obres que cantarem: Magnificat, de John Rutter. Una obra que ens parla de manera joiosa de la celebració de la Verge Maria. El text de l'obra és majoritàriament en llatí, encara que incorpora un poema en anglès del segle XV: Of a rose. Com a novetats us avancem que en aquesta mateixa producció també cantarem: Five Hebrew Love Songs, d’Eric Whitacre. Unes obres que va compondre inspirades en uns poemes escrits per la seva dona, criada a Jerusalem, en llengua hebrea. Inicialment eren peces pensades per soprano, piano i violí. Anys més tard, però, van ser adaptades per cors de quatre veus i acompanyament instrumental variat.

Així que ja ho veieu, aquest any ens hem centrat en autors contemporanis i actuals. Coneguts en el món coral i que ara volem apropar a tots vosaltres. Us anirem donant més informació i detalls de la producció de mica en mica. Ens queda molta feina per endavant, assajos... Tenim molt per descobrir i gaudir d’aquest projecte. Comencem!




dijous, 12 de novembre del 2015

#quisapunta al cinema?

  

Una de les primeres activitats #quisapunta del curs, ha estat un pla de cinema!
Fa uns dies vam anar a veure una pel·lícula que no podia ser més escaient: The BoyChoir, o com l'han traduït al castellà: El coro.
La pel·lícula, dirigida pel canadenc François Girard, està protagonitzada per Dustin Hoffman, en el paper d'un estricte mestre, i Kathy Bates com a la directora de l'escola. La trama tracta sobre la història d'un nen orfe al que la música li ofereix una sortida, una salvació. Ambientada en un selecte internat musical, on formen un dels millors cors infantils de tots els Estats Units, Stet, el nostre protagonista, descobreix un nou món. I quan se n'adonen (i ell mateix se n'adona) del seu potencial, tot canvia.
D'aquesta forma vam passar una bona estona, sentint-nos identificats en molts moments amb els personatges de la pel·lícula, algunes peces que hem cantat, les dinàmiques dels assajos... Però sobretot, gaudint de bona música i millor companyia.
  
Us deixem l'enllaç del tràiler per si us animeu!



dijous, 5 de novembre del 2015

Les cantaires estrenen accessori lila

La primavera s'ha avançat al cor!
En el  primer concert d'aquest curs les cantaires del nostre cor van estrenar complement lila!
Des de fa anys, el nostre vestuari formal és negre amb un complement lila, ja que aquest és el color oficial de la Facultat de Farmàcia.  En el cas dels nois ha estat una corbata  i les cantaires dúiem un collar elaborat de manera artesanal.
Aquest any però, hem renovat l'accessori; ara és una diadema amb motius florals.
Volem que aquest sigui un símbol de la relació  existent entre  farmàcia i  natura.
Són incomptables els exemples que trobem avui en dia a les Farmacopees de drogues i preparats d'origen vegetals. Molts dels quals es venen utilitzant des del temps de l'antigor, on la humanitat feia gala de tenir major harmonia amb el medi natural.
Tradicionalment molts d'aquests usos, avui en dia demostrats, s'han conservat i han perpetuat., i avui en dia és innegable la quantitat de fàrmacs que deriven de precursors vegetals.
A més, per acabar d'arrodonir la nostra relació amb el món vegetal i farmacèutic, ja fa temps que en  van compondre  expressament l' obra titulada: Herbarius, hortus sanitatis; obra del mestre Josep Ollé i Sabaté amb la lletra d'un poema de Gerard Vergés i Príncep.  D'alguna forma en volem fer el nostre himne, i ara, de les plantes medicinals el nostre símbol.


L’home, que és nat de mineral argila,
sana amb la vegetal farmacopea.
Parlo del poder bèquic de l’altea
I el corinant que els sexes espavila;

l’atropa que dilata la pupil•la,
i el laxatiu que es diu escamonea,
i el ram d’oliu de Pal•las Atenea,
i aquell bulb diürètic de l’escil•la.

I parlo del cascall que el dolor mata,
la digital de porpra, i l’estramoni
(per altres noms, talpera o bé datura).

Parlo, per acabar, de flors de plata,
de mítiques arrels, del matrimoni
de la natura humana amb la Natura.
 
 Herbarius, hortus sanitatis; Gerard Vergés